1 comentariu

Stres si atitudine

M-am informat de la cei mai intelepti decat mine si am gasit metode de a ne feri de efectele nocive ale stresului. Felul in care reactionezi este determinat de faptul in care privesti stresul respectiv.

Uitati-va la oamenii din montagne-russes. Unii stau in spate, cu ochii inchisi, cu dintii stransi. De-abia asteapta sa ia sfarsit chinul si sa ajunga iar pe pamant solid. In fata sunt avizii, cautatorii de senzatii tari, care savureaza fiecare peisaj abrupt si sunt nerabdatori sa se urce inca o data, in urmatoarea tura. La mijloc se afla cei care par nonsalanti, chiar plictisiti. Toti traiesc aceeasi experienta –  o tura in mountagne-russes –  insa reactioneaza foarte diferit la ea: stres rau, stres bun si lipsa stresului.

Cuvantul chinez pentru criza este wuji – doua caractere care separat inseamna „primejdie” si „ocazie”. Orice problema cu care ne confruntam in viata poate fi abordata in acest fel, ca o sansa de a arata ca suntem capabili sa-i facem fata. Schimbandu-va felul de a gandi – privind o sarcina dificila la lucru ca pe o sansa de a va imbunatati aptitudinile, de pilda – va puteti schimba o viata de stres si disconfort intr-una de provocari si senzatii.

Intr-un moment de tensiune, orice va poate ajuta sa va schimbati pe loc perspectiva este util. E nevoie de ceva care sa va distraga, sa rupa sirul gandurilor care pot produce stresul. Ganditi-va la altceva, oricare gand ce va poate indeparta de la cel stresant este benefic pentru a vedea lucrurile din alt unghi.

Reamintiti-va de o realizare trecuta,  de un succes anterior. Gandirea pozitiva o metoda excelenta atunci cand va simtiti nesiguri. Cum ati reusit o data, puteti reusi iar, sta in puterea dumneavoastra.

Daca va poate relaxa gandul la concediu, luati-va o vacanta in gand!

Afirmatii de genul: ” Pot face fata situatiei”; „Stiu ce am de facut in situatia asta” va pot indeparta de reflexul animalic la stres, alimentat cu adrenalina, „frica-fuga-forta” (respiratie rapida, gura uscata, maini reci sau transpirate, palpitatii, o agitatie a intestinelor) si puteti obtine o reactie a intelectului, acea parte a dumneavoastra care paote face fata cu adevarat la stres. In plus, aceste afirmatii, va dau sentimentul de incredere in propria persoane si va ajuta sa va linistiti.

Anunțuri

One comment on “Stres si atitudine

  1. Gandirea pozitiva este secretul unei vieti relaxate. Chir si in cazul unui risc, al unei amenintari, tot gandirea pozitiva ne ajuta. Face minuni, sincer, mai ales ca am incercat-o. Si chiar functioneaza. Chiar daca este vorba doar de autosugestie, chiar daca, la nivel constient stii ca situatia nu este tocmai roz 🙂 De fapt, mai ales cand situatia nu este roz!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: