1 comentariu

Angina

Angina (denumirea completa este angina pectoris sau angor pectoris) apare cand inima primeste o cantitate insuficienta de sange sau de oxigen, ceea ce se poate manifesta ca o greata sau ca o ameteala temporara ori ca o arsura sau o durere in piept. Angina nu constituie o boala in sine, ea este doar un simptom al unor probleme de baza, de obicei al bolii arteriale coronariene.

Orice factor care creste cererea de oxigen a inimii, cum ar fi exercitiul fizic sau stresul emotional, poate declansa o criza de angina. In mod normal, aceasta dureaza mai putin de 5 minute si este putin probabil sa provoace o leziune permanenta inimii. Totusi, problemele care stau la baza crizei anginoase sunt acelea care ameninta viata.

In afara tratamentului indicat de medicul cardiolog, este esential sa recurgeti la unele modificari ale stilului de viata pentru a micsora probabilitatea aparitiei crizelor de angina. Sfaturile pot fi folosite si de persoanele sanatoase ca sa evite ca astfel de simptome sa-i necajeasca vreodata.

Stapaniti nivelul colesterolului. Impreuna cu alte substante grase din sange, colesterolul se acumuleaza lent in peretii arterelor si impiedica curgerea sangelui spre inima.  Reducerea cantitatii de grasimi saturate din dieta este una dintre cele mai eficiente metode de a tine in frau colesterolul. Grasimile saturate se gasesc in principal in carnurile rosii, in unt , in branzeturile tari si in alimentele prajite – deci acestea trebuie evitate -. Hraniti-va cu peste, alegeti produse lactate cu continut mic in grasimi, cresteti in dieta consumul de fibre – se gasesc in cereale, legume, fructe si alte alimente obtinute din plante. Concomitent cu respectarea unei diete riguroase, nivelul colesterolului poate fi mentinut cu suplimente alimentare: Cholestone, sau Super Soya Lecithin, sau Garlic caps, sau Omega 3.

Faceti cu regularitate exercitii fizice – constituie un factor important in prevenirea bolilor de inima. Trebuie sa va formati treptat conditia fizica, incepand cu plimbari scurte si crescand efortul intr-o perioada de cateva saptamani sau chiar luni.  Medicii recomanda sa faceti zilnic 20-30 de minute de exercitii.  Incercarea de a recupera duminica sau in ziua libera toate miscarile pe care le-ati fi putut face in cursul intregii saptamani poate sa va faca mai mult rau. Dupa amiaza – orele 16-17 – este momentul ideal pentru sport, deoarece dimineata poate fi un interval de timp riscant pentru cei cu angina din cauza ca nivelurile  hormonilor de tipul „lupta sau fugi” – cresc in timpul noptii si scad in cursul diminetii. Nici temperatura foarte scazuta din mediul ambiant nu e benefica exercitiilor fizice deoarece poate provoca mai usor crize de angina.

Luati mese usoare. mesele copioase constituie un obisnuit factor declansator al anginei, deoarece sangele dirijat spre intestin in timpul digestiei nu se mai afla la dispozitia inimii – mai bine 5-6 mese usoare pe zi decat 2-3 copioase.

Mentineti-va o greutate corporala sanatoasa. Supraponderalii, care tind sa creasca in greutate pe masura ce trec anii, pun o incarcatura incredibila pe inima. Excesul de greutate este asociat cu hipercolesterolemia si cu predispozitia la diabet, amandoua afecteaza arterele coronare si mentin riscul de criza anginoasa. Slim Formula, XShape, Nopalin sunt la indemana colaboratorilor Calivita international si ale prietenilor acestora care vor sa evite obezitatea.

Nu va expuneti la fum! Fumatul, chiar pasiv sau doar a unei tigari, diminueaza aprovizionarea inimii cu oxigen – lipsa de oxigenare a miocardului = angina -. Smokerade participa la blocarea efectelor oxidative daunatoare ale fumatului si la protectia celulelor si a tesuturilor.

Luati aspirina – nu pune capat durerii anginoase, dar reduce riscul aparitiei cheagurilor de sange care pot duce la infarct. White Wilow, extract din coaja de salcie alba e varianta pusa la dispozitie de Calivita International.

Vitamina C cu bioflavonoide si Super CoQ 10 Plus sunt antioxidantii ideali la cei predispusi la crize anginoase deoarece impiedica moleculele instabile de oxigen din sange sa deterioreze colesterolul, participa la formarea structurii tesuturilor conjunctive si protejeaza structura interna a vaselor de sange.

Reduceti stresul zilnic cu ajutorul exercitiilor fizice,  schimbati-va atitudinea, sau folositi adaptogene – Rhodiolin , MagneZiB6.

Daca ati avut crize anginoase usoare, sau antecesorii dumneavoastra au suferit de boli cardiace, sfaturile de mai sus va pot fi de folos. Fiecare om are propriul organism, la suplimentele indicate dozele si combinatiile pot fi ajustate personalizat.

Spor la lucru si inima puternica!

Anunțuri

One comment on “Angina

  1. acum 1 an si 6 luni mi se spusese de un dr. cardiolog ca am angina pectorala si mi s-au facut ekg si tratament si aveam dureri intr-una in piept ,mai mult in partea stanga si in umarul stang ,apoi am mers la alt dr. mai tanar BRATU se numeste si sa-i dea Dumnezeu sanatate ca el mi-a spus ca nu am nimic cu inima si angina ci am ceva la plamani si mi-a spus sa fac de urgenta un examen pulmonar
    am fost la diferite policlinici si imi spuneau ca o simpla raceala,iar din temp 40 grade nu ieseam
    am fost si la spitalul tbc si tot asa mi-a spus o bronsita ,dar cand am fost printr-o cunostinta la alt spital mi-a depistat pleurezie la plamanul stang si un dr. de acolo m-a pus pe picioare ,insa mi s-a spus ca am membrana ingrosata ,nush ce inseamna asta dar ma simt mai bine insa am ajuns la seretide (spray)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: