Lasă un comentariu

Osteoporoza

Ma ridic pentru mine si viata ma sprijina intr-un mod neasteptat.(Valeriu Popa) – aceasta ar fi cea mai buna afirmatie in cazul in care ne temem de osteoporoza.

Pe masura ce oamenii imbatranesc, densitatea oaselor scade in mod natural din cauza pierderii treptate a mineralelor din schelet. Osteoporoza (os poros) este pierderea grava de minerale, cand oasele devin slabe si predispuse la fracturi. Aceasta boala apare mai ales la femeile in varsta din cauza schimbarilor hormonale survenite dupa menopauza. Totusi se pot imbolnavi si barbatii, copiii si adolescentii – mult mai rar – iar cauzele sunt diferite.

Densiutatea osoasa creste in timpul copilariei si adolescentei si inca niste ani.  De obicei, oasele sunt cel mai dense si mai rezistente spre 30 de ani. Dupa aceasta varsta incepe sa se distruga mai mult os decat se produce, ritmul atingand cote mari la menopauza sau – desi mai lent – la andropauza, din cauza modificarilor hormonale .

Alti factori de risc in osteoporoza sunt: aportul insuficient de calciu la varsta copilariei si adolescentei; diabetul; boala tiroidiana; tratamentele indelungate cu corticosteroizi si anticonvulsivante; fumatul, alcoolul, sedentarismul si obezitatea; factori genetici – oamenii din rasa alba si asiatica sunt mai predispusi decat ceilalti la intensificarea demineralizarii osoase.

Fie ca aveti deja osteoporoza sau ca vreti sa reduceti riscul de a o capata, iata cateva metode de a va mentine scheletul puternic.

Alcatuiti-va o dieta bogata in calciu. Ganditi-va la calciu ca fiind cimentul care face oasele sa fie tari. Daca nu vi se „livreaza” suficient calciu in alimentatie,  cel din oase este „confiscat” pentru alte functii ale corpului. Pentru copii sunt necesare circa 525 mg calciu, pentru adulti circa 800 mg iar pentru femeile gravide si care alapteaza 1200 mg. Organismul asimileaza numai vreo 30% din calciul pe care il luati, in concluzie trebuie sa ingerati mai mult decat are organismul efectiv nevoie. O dieta bogata in calciu este reprezentata de lapte si  branzeturi – de preferinta cu continut scazut in grasimi – ; legume cu frunze verzi – varza, broccoli, fasole, morcovi, migdale; pesti cu oase care se pot manca – sardele, somon, ansoa -. Daca din alimente nu putem lua suficient calciu, putem inghiti suplimente alimentare care contin acest mineral: Lion Kids +D –pentru copiii de 2-12 ani, Strong Bones pentru adolescenti si adulti.

Mancati alimente cu soia. Cand nivelul de estrogen scade, fitoestrogenii din soia pot participa la protejarea oaselor.

Luati suficienta vitamina D. Acest nutrient este vital pentru sanatatea oaselor, caci ajuta la transportul calciului din sange in oase. In mod natural, vitamina D este produsa de piele din colesterol cu ajutorul luminii ultraviolete. Mersul in aer liber, cu lumina tare pe fata, timp de 15 minute pe zi, este de obicei suficient. Uneori expunerea la soare este contraindicata – risc de cancer de piele -, sau nu se poate efectua – in anotimpul rece –  si atunci putem folosi suplimente din care sa „ne aprovizionam” cu vitamina D  – Omega 3 sau Strong Bones Plus.

Mancati mai putina sare! „Cu cat este mai mare aportul de sare, cu atat mai mare va fi si pierdera e calciu” spune dr, Recker.

Evitati consumul de alcool deoarece alcoolul in exces afecteaza formarea oaselor si capacitatea organismului de a asimila calciul.

Faceti multe exercitii! Orice activitate care va ridica in picioare si va face sa va miscati impotriva gravitatiei timp de 30 minute, de 4-5 ori pe saptamana adauga o cantitate semnificativa de masa osoasa scheletului. Mentinerea articulatiilor intr-o stare optima este esentiala pentru a putea face miscare si in general pentru a evita pierderile de minerale osoase. Daca articulatiile au fost afectate de infectii cu streptococ, o cura de cel putin 6 luni cu Immunaid ajuta organismul sa scape de intrus si toxina acestuia.  White Wilow, Super Soya Lecithin sau Triple Potency Lecithin ca antiinflamatoare ; Joint Protex sau Joint Protex Forte pentru refacerea cartilajelor articulare sunt suplimentele alimentare pe care le ofera Calivita International in sprijinul celor care vor sa evite sau sa-si trateze osteoporoza. Shark aid – cartilajul de rechin – este deosebit de eficient in tratarea artropatiilor (acute si cronice)  si a traumatismelor osteoarticulare datorita efectului antiinflamator si imunomodulator.

Daca fumati,  incercati sa renuntati!

Beti mai putine bauturi pe baza de cola deoarece contin fosfor care poate sa dizloce calciul din oase.

Ajutati organismul sa faca fata schimbarilor produse de trecerea timpului dandu-i suplimente  de minerale si vitamine: Menopausal Formula, Pro Selenium, Senior Formula, si stimulati activitatea glandelor endocrine cu: Natural HGH Suport, Vital Man, Vital Woman, Evening Primerose Oil.

Osteoporoza este cauzata si de alti factori decat trecerea anilor.

  1. Interventii chirurgicale – gastrectomii (înlaturarea unei portiuni din stomac) sau histerectomii totale. Acestea afecteaza absorbtia sau utilizarea calciului de catre organism.
  2. Anumite tratamente medicamentoase – de ex. tratamente de lunga durata cu unele medicamente anti-inflamatorii (steroidiene – de ex. diprofos) si anti-epileptice, sau excesul de hormoni tiroidieni. Aceste tratamente se vor efectua numai sub controlul strict al medicului.

In aceste cazuri se trateaza afectiunea predispozanta.

Grija pentru a evita cazaturile, accidentele, etc trebuie sa fie permanenta.

In afara de metodele descrise mai sus,  in tratarea si prevenirea osteoporozei, este utila fizioterapia,  kinetoterapia si reechilibrarea
energetica cu ajutorul aparatului Bioharmonex.

Daca munca ne-a facut bipezi, osteoporoza ne poate ingenunchea. Vreti sa ii lasam cale libera?



Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: