1 comentariu

La ce foloseste o ambulanta?

Ca taxi!
Ati citit corect. Din ce in ce mai mult oamenii, mai ales cei fara asigurare de sanatate, apeleaza la ambulanta pentru simptome mai mult sau mai putin reale…
De exemplu, azi, a venit  cu o tanara, aflata in evidenta medicului de familie ca purtatoare de virus HIV, cu retard mintal, insotita doar de cadrele de pe salvare.
Motivul trimiterii: suspiciunea ca ar fi insarcinata. Avea si trimitere de la un medic in care se prezenta aceasta suspiciune, ba chiar si diagnosticul de avort… Aici m-au pierdut… Cum esti sigur ca-i avort, dar nu esti sigur ca-i gravida, avand in vedere ca de la pacienta nu poti obtine niste date anamnestice corespunzatoare?
Mai avea si un bilet de la mama ei in care se cerea „un tratament ca sa nu-i mai vina de barbat”. Credeti ca trebuia chemata salvarea din acest motiv?
A fost consultata. I s-a facut si test de sarcina si rezultatul a fost negativ. Diagnosticul nu impunea internarea, i s-a dat o reteta si a fost indrumata sa mearga acasa.
La jumatate de ora suna mama pacientei.
” – Am trimis o fetita cu SIDA la dv sa vedeti daca-i gravida, o durea burta…
– Da, a fost vazuta, nu-i gravida, i s-a dat tratament pentru inflamatie, am trimis-o acasa….
– Cum, asa singura? Si eu de unde stiu pe unde-i acum? Daca o violeaza cineva?
– Stati putin! Dar cum voiati sa o trimitem?
– De ce nu ati chemat salvarea sa o ia si sa o aduca acasa?
– Dar nu are ambulanta obligatia de a va aduce fiica acasa….. Ar fi trebuit sa veniti cu dansa sau dupa dansa…
– Atunci de ce nu ati vazut unde pleaca si cu cine pleaca?
– Doamna, aici avem urgente, nu avem timp sa ne ocupam de cazurile sociale… Asigurare de sanatate aveti?
– Da, sunt asistent personal, fata are pensie de handicap si eu am grija de ea….
– Atunci de ce nu ati venit cu ea?
– Am treaba acasa, sotul e bolnav de ciroza.. Dar dv de ce nu va faceti datoria sa aveti grija de bolnavi?
– Fiica dv nu-i bolnava din punct de vedere ginecologic, daca este in grija dv trebuia sa veniti cu dansa… Ambulanta are de rezolvat…. (urgente reale as fi vrut s aspun, dar nu am mai apucat)
– Am sa va dau la ziar, ati lasat-o pe fata mea singura-n strada, ati alungat-o din spital….”
Fara cuvinte… Nu mai aveam cum completa nimic, dupa ce si-a descarcat tot limbajul insalubru a trantit telefonul.

One comment on “La ce foloseste o ambulanta?

  1. La 3 ore de la convorbirea telefonica, interlocutoarea mea a venit sa-si caute fiica. Medicul era in cabinet.
    – Ma puteti asigura ca pe fata mea n-a lovit-o o masina cand a traversat strada, sau nu a violat-o cineva?
    – Nu am de unde sti ce s-a intamplat cu ea, serviciul meu este in acest spital, nu dincolo de poarta, a raspuns dl doctor.
    – Dar e bolnava psihic, cine raspunde daca i se intampla ceva? a pus problema femeia.
    – Dumneavoastra pentru ca sunteti insotitorul si tutorele ei.
    – O sa raspundeti, ati vazut ca-i bolnava psihic, ne-a amenintat…
    – Sunt ginecolog, nu psihiatru, nu aveam cum sa evaluez gradul bolii ei psihice… si o mai fi vrut sa mai spuna dl doctor cate ceva, dar, ca si la telefon, „doamna” nu a mai avut rabdare.
    – Sunt presedinta pe Vrancea a organizatiei de femei pentru partidul lui Diaconescu, o sa vedeti ca o sa vi se infunde.. si aplecat trantind usa si boscorodind.

Lasă un răspuns

