Lasă un comentariu

O problema banală!?

Constipaţia… Mai bine de jumătate din populaţia planetei se plânge de acest neajuns.  O persoană care are scaun la un interval mai mare de 48 de ore se poate considera constipată. Se pare că femeile suferă in număr mai mare decăt bărbatii, persoanele vârstince mai mult decăt cele tinere. În afară de disconfortul pe care îl recunosc cei suferinzi – balonări, senzaţia de greutate, dureri abdomiunale, constipaţia are şi consecinţe negative asupra  sănătaţii în general : prezenţa paraziţilor,  stare toxică, absorbţie deficitară a anumitor nutrienţi, hemoroizi, fisuri anale..  Cauzele unui tranzit intestinal mai lent sunt: lipsa de fibre din dietă, un consum insuficient de lichide, stresul, unele medicamente, lipsa de exerciţiu fizic, unele afecţiuni .

„Moartea începe din intestine.” a spus Aesculap cu 400 de ani înainte de Hristos…  Aceste cuvinte ne confirmă ca problema constipatiei nu e numai foarte veche, dar si foarte cunoscută.

De multe ori apelăm la medic pentru diverse probleme de sănatate, primim un tratament şi realizăm că nu se obţine rezultatul scontat. Multi avem tendinta de a considera ori tratamentul ineficient, ori medicul incompetent. Dacă analizăm mai bine, constatăm ca toti cei cu probleme de tranzit intestinal nu  reacţioneaza la medicaţie aşa cum am dori.

În concluzie, constipatia nu e o problema banală ci chiar una foarte serioasă. Cum să o combatem? Analizăm cauzele şi le eliminăm.

Specialiştii sunt de părere că toţi cei care suferă de constipatie trebuie să îşi verifice dieta.

Alimentele din prima linie de luptă împotriva acestei probleme sunt fibrele din fructe, vegetale, fasole şi alte leguminoase. Ratia zilnică de fibre recomandată unui adult este de 18 g, dar majoritatea consumă mult mai puţin. Cei cu probleme de tranzit intestinal ar trebui sa mănânce cam 30 g de fibre zilnic, spun specialiştii gastroenterologi. Cerealele integrale , prunele uscate, smochinele, stafidele, perele, nucile – sunt surse importante de fibre. totuşi, dacă nu sunteţi consumator constant de fibre, ar trebui să măriţi treptat cantitatea ca să evitaţi balonarea.

Lichidele trebuie consumate cel putin 8 pahare pe zi, de preferinţă înainte de masă, niciodată în timpul mesei sau imediat după – cu excepţia lichidelor calde sau fierbinţi. Dimineaţa, la trezire, un pahar mare cu apă este intotdeauna benefic.

Dacă nu vă puteţi echilibra alimentaţia, suplimentele nutritive cum ar fi: Nopalin, Acidophillus with Psyllium, AC Zymes, Probiobalance,  consumate cu suficienta apă, pot fi de un real folos.

Exercitiul fizic nu este benefic doar pentru inimă, ci şi pentru intestine – mişcă mai repede alimentele prin tubul digestiv inferior. Mai ales mersul pe jos, în special in cazul femeilor însărcinate, este foarte util.

În viaţă, multi dintre noi s-au învăţat să meargă la toaletă nu atunci când o cere organismul, ci atunci când ni se pare mai potrivit. Totusi, neţinând seama de nevoia imperioasă de a defeca puteţi ajunge la constipaţie.

Uneori cauza „blocării” tranzitului intestinal este tensiunea nervoasă, atunci apar şi alte simptome: uscăciunea gurii, puls rapid. Relaxarea e metoda cea mai indicata pentru a îndepărta aceste manifestări. Dacă nu reuşim s-o facem singuri, putem apela la „terapia prin râs” ( comedii, bancuri), sau la Rhodiolin sau MagneZiB6.

Tabletele laxative sintetice reprezintă un ajutor, dar utilizate timp îndelungat dau dependenţa. produsele pentru detoxifiere – Spirulina Chlorella, Liquid Chlorophill, Green Care, Pure Yucca -, combinate cu produse ce conţin enzime digestive naturale – Meal Time, Digestive Enzymes, Digest Ease , ajută nu numai la golirea colonului de reziduurile toxice nedorite, dar şi la repararea eventualelor leziuni ce au apărut la nivelul lui din cauza acestor reziduuri. Condiţia ca aceste produse să functioneze este să fie consumate cu suficientă apă , circa 2 litri pe zi.

Uneori  constipaţia se datoreaza unor alte probleme de sănătate, unele chiar grave, hipotiroidia, cancer de rect sau colon, depresia. Pentru fiecare in parte e nevoie de instituirea tratament coordonat de persoane avizate – medici, specialişti în biorezonanţa, fitoterapeuti.

Unele medicamente pot provoca sau pot exacerba constipaţia, de exemplu: antacidele cu aluminiu sau calciu – Meal Time, Green Care au efect alcalinizant şi le pot înlocui cu succes; antihistaminecele – administrarea unui imunomodulator cum ar fi Polinezian Noni, C1000 Plus, CPlus, C300 Plus, Liquid C, Organic Noni ajută să nu ne mai fie necesare; analgezicele pe bază de morfină, sedativele şi antidepresivele – Rhodiolin, Stress Management sau MagneZiB6 reduc nevoia de a le lua -.

Parazitozele intestinale pot fi şi cauza dar şi efectul unui tranzit intestinal necorespunzător. Paraprotex + probiotice ( Probiobalance,  sau AC Zymes,  sau Acidophillus with Psyllium), Oregano Oil+ probiotice, Garlic caps + probiotice reprezintă câteva scheme de tratament naturist antiparazitar.  Liver Aid contribuie la refacerea ficatului afectat atăt de toxinele eliberate de paraziti sau de reziduurile intestinale necorespunzătoare.

Un aliment poate constipa o persoană iar alteia să-i provoace diaree. Sfaturi avizate pentru o alimentaţie corespunzătoare putem afla din cărţile scrise de Dr Peter J. D’Adamo. Cercetările pe care le-a făcut împreuna cu tatăl lui în privinţa dietei individualizate in functie de grupa sanguina s-au concretizat în sfaturi utile pentru menţinerea sănătaţii.

O consecinţă neplacută a constipaţiei o reprezintă apariţia hemoroizilor. Vitamina C cu bioflavonoide ( C Plus, C 300, Liquid C) + Vein Care unguent sunt de un real ajutor atăt la combaterea constipaţiei cât şi la reducerea hemoroizilor.

În concluzie, reducem stresul, tratăm afecţiunile care favorizează constipaţia şî viaţa ni se va părea mult mai uşoară. Iar dacă devenim parteneri  Calivita International – cea care ne pune la dispoziţie produsele de care am amintit în articol – vom îngreuna doar buzunarul.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: