Lasă un comentariu

rezultatul nepăsării noastre

ce-inseamna-pentru-tine-drapelul-romaniei-pe-tricolor-e-scris-unire-campania-la-care-participa-toti-175772

S-a transformat în neputinţă.

Aceiaşi oameni, aceleaşi neajunsuri ne aşteaptă.

Ne-am obişnuit să închidem ochii atunci când politicienii fac legi care stimulează lenea sau care le oferă lor privilegii, iar acum trebuie să îi întreţinem în continuare.

Sunt om simplu, plătitor de taxe şi cu suficient creier ca să realizez că majoritatea poate fi manipulată iar cei care nu acceptăm acest lucru suntem cam puţini, deocamdată.

Aşa puţini, putem fi o forţă pentru că ne-am propus să nu mai aşteptăm.

Citez din memorie şi îmi cer iertare că nu mai ştiu exact cui aparţin cuvintele:

  • „Doamne, dă rudelor mele şi cunoscuţilor mei sănătate, iar mie răbdare” Până când ?Depinde doar de mine. Am acceptat şi am sperat că se va schimba ceva. „Dumnezeu ne-a făcut buni, îngăduitori, dar nu tâmpiţi.”
  • „Oamenii săraci sunt căzuţi în sărăcie pentru că toată viaţa lor au aşteptat” . Ce anume? Nici ei nu cred că ştiu. …. Mai sunt cei care doar pozează în victime, dar asta e altă poveste.
  • „Atitudinea este ca parbrizul care face diferenţa între maşină şi motoretă.” Dacă vreau să se schimbe ceva în jurul meu, musai să îmi schimb atitudinea.

Acestea fiind zise, am nişte propuneri. Cei care sunt de acord cu ele sunt invitaţi să le susţină şi chiar să completeze lista.

  1. Învăţământ obligatoriu şi de calitate, gratuit, măcar până la clasa a VIII-a. Cei care nu îşi dau copiii la şcoală să plătească amenzi suficient de mari ca să îi descurajeze să îşi menţină copiii analfabeţi. Programele şcolare să fie adaptate la necesităţile societăţii, să poată fi depistate din timp aptitudinile copiilor şi acestea să fie dezvoltate în mod special.  Aici aş mai avea o completare (ideea mi-a venit citind un articol despre un manual de clasa a IV-a): e mai important ca un copil să ştie o meserie şi să socializeze decăt să facă sex ( pentru aceasta are instincte primare, nu-i nevoie să fie şcolit)  Deci, grijă cum alegem manualele şi autorii lor. Argument – un om educat e mai puţin manipulabil, ştie să caute şi să păstreze un loc de muncă, nu mai are nevoie de ajutor social, ştie să îşi menţină sănătatea pentru că va cunoşte reguli elementare de igienă.
  2. Sănătatea să fie prioritară, mai ales ca prevenţie ….. Şi iar ne întoarcem la punctul 1. Pentru a obţine acest lucru ne-ar fi de folos un program de menţinere a profesioniştilor din sănătate la noi în ţară, un nivel de trai rezonabil pentru toţi cetăţenii. A propos de nivel de trai : chiar azi povesteam cu cineva şi îmi spunea că acolo în străinătate unde munceşte ea, nu există noţiunea de ajutor social pentru cei care nu au muncit niciodată, ca la noi, ci, acelora care deja lucrează dar au câştiguri mici, li se oferă ceva ajutoare, cu condiţia să îşi păstreze locul de muncă sau chiar să se perfecţioneze. „Sănătatea nu poate aştepta. Merită atenţia noastră în fiecare zi. Starea mea de sănătate este mai ales responsabilitatea mea.” Dacă aceasta ar deveni deviza fiecărui cetăţean al României nu am mai fi victimele celor care ne pun la dispoziţie medicamente şi dezinfectante contrafăcute.
  3. Taxele şi impozitele trebuie să fie strănse la fel de la toţi şi nici un om nu e mai presus de lege. Sunt alte structuri bugetare care să verifice aceasta. Să ne asigurăm că o fac.
  4. Ţara noastră are un potenţial uman şi turistic uriaş. De asemenea păduri, munţi, mare, fluviu, câmpii şi dealuri roditoare, zăcăminte de valoare. În fine, ce-a mai rămas din ele nevândut străinilor de politicienii profitori. Pentru a le păstra şi valorifica în avantajul nostru e nevoie de CONŞTIINŢĂ; RESPECT; LEGI CLARE.

Sunt mai multe lucruri pe care le-am putea cere „aleşilor” noştri. De fapt ei sunt angajaţii noştri, ai celor care plătim taxe şi impozite. Aşa cum am precizat, lista rămâne deschisă. Aştept comentarii şi completări. E ca şi cum aş iniţia o platformă program. Toţi candidaţii au promis că vor face ceva pentru aceste domenii, dar câţi au posibilitatea de a urmări respectarea promisiunilor.

SĂ NU UITĂM: EI SUNT ANGAJAŢII NOŞTRI. NU AU CONTRACT PE PERIOADĂ NEDETERMINATĂ!

 

Lasă un răspuns

